החשיבות של שמירת קשר בחו”ל באמצעות esim לאחר הוצאת דרכון זר

"אין לי ארץ אחרת" – המשפט הזה שנכנס לפנתיאון הישראלי כבר מזמן ושקיבל משמעות עמוקה יותר אחרי ה-7 באוקטובר, לא סותר את העובדה שאלפי ישראלים מוציאים דרכון זר בשנים האחרונות. כנראה שגם אם ישראל היא הבית, יש עוד כמה ארצות שהרבה ישראלים נושאים אליהן עיניים. כמובן שישראל היא הבית, היא הלב, אבל הגלובוס מזמן פתח בפנינו אפשרויות נוספות, ולמי שיש דרכון זר יותר קל להתנהל מסביב לעולם (בחלק מהמצבים).

דרכון זר/דרכון אירופאי אמנם לא יגן עלינו מפני תופעת האנטישמיות ההולכת ומתעצמת בעולם בשנה האחרונה, אבל יש מי שרואה בדרכון זר סוג של תעודת ביטוח, אמצעי לנפוש/לעבוד/לגור מחוץ לישראל בראש שקט ואולי אופציה לצאת מכאן לאיזושהי תקופה, במקרה של מלחמה עיקשת וממושכת.

בשנים האחרונות קמו בישראל סוכנויות שמציעות סיוע בתהליך של הוצת דרכון זר, כולל משרדי עורכי דין שמתמחים בנישה הזו, אין ספק שהם מכירים את התהליך לעומק ויכולים לקצר את הדרך להשגת המטרה, לחסוך לכם הרבה זמן, ריצות וכסף. שווה לשקול להסתייע באחד מהגופים האלה.

דרכון זר – מה ב'תפריט'?

כיום יותר מ-25 מדינות מציעות לישראלים לקנות דרכון זר. עם המדינות האלו נמנות: בריטניה, ארצות הברית, תאילנד, פולין, חלק מהאיים הקריביים, לטביה, מולדובה, קנדה, מלטה, קפריסין ועוד. המדינות הכי מבוקשות בקרב ישראלים בהקשר של הוצאת דרכון זר הן בעיקר: פורטוגל, ספרד, רומניה, פולין, גרמניה. כמובן שהוצאת דרכון זר כרוכה בתשלום למדינה שמעניקה את הדרכון, בחלק מהמדינות מדובר בסכומים גבוהים (שנעים סביב 200,000-700,000$) אגב, ישראל ממוקמת בחמישייה הראשונה בעולם של מקומיים מחזיקי דרכון זר. יותר מחצי מיליון איש. רבים ממחזיקי דרכון זר בישראל הם דור שני לניצולי שואה, שמדינות אירופה השונות מציעות להם הטבות ייחודיות במסגרת הזכות לדרכון זר.  

5 עובדות שחשוב לדעת לפני שמוציאים דרכון זר

  1. קבלת דרכון זר כרוכה בתשלום, בחלק מהמדינות מדובר בסכומים גבוהים עד גבוהים מאוד.
  2. גם מדינות שאפשרו הנפקת דרכון זר לישראלים בשוטף שינו את המכסות לאישורים בעקבות המלחמה.
  3. אם בידיכם דרכון זר, דעו שיש יותר מ-10 מדינות שיאפשרו לכם כניסה אליהן ללא ויזה/אשרת כניסה.
  4. אם הוצאתם דרכון זר והוא בתוקף תוכלו לצאת מישראל גם אם הדרכון הישראלי שלכם לא בתוקף.
  5. יש מדינות שמציעות אזרחות תמורת השקעה (בעסק קיים, בהקמת עסק, בהשקעה במיזם של אותה מדינה)

מה מקנה לכם דרכון זר?

כמובן שהזכויות וההטבות שמקנה דרכון זר הן שונות ממדינה למדינה. בראש ובראשונה דרכון זר מעניק מעמד של 'תושבות', אפשרות כניסה ויציאה למדינה באופן חופשי, אפשרויות תעסוקה, הטבות סוציאליות, הנחות שונות, מלגות לימודים, הטבות ברכישת נדל"ן, סיוע בהקמת עסק, כניסה למדינות אשר הכניסה לבעלי אזרחות ישראלית אליהן אסורה, מעבר בין מדינות הגוש האירופי ללא צורך בעמידה בתורים ארוכים להחתמת דרכון, אפשרות למגורים במדינות אירופה מבלי להיזקק להליכים מסורבלים, ועוד.

ערימה של דרכונים על גבי מפה. על הדרכון העליון מונח מטוס צעצוע.

המדינות שמאפשרות לתושבי ישראל המחזיקים בדרכון זר כניסה ללא ויזה

עם המדינות שהצגת דרכון זר יחסוך לכם את הצורך בוויזה בכניסה אליהן נמנות: סין, אוסטרליה, ארצות הברית, מרוקו, בוליביה, מדינות האיחוד האירופאי. אגב, גם דרכון ישראלי כבודו במקומו מונח: הוא מאפשר כיום כניסה ל-161 מדינות.

חופש בחירה עם דרכון זר – טסים לאן שרוצים

אחרי שיהיה בידיכם הדרכון הזר שעליו חלמתם, ולקראת הטיסה לחו"ל כדאי שתרכשו לפני הטיסה חבילת eSIM לחול. השירות של GlobaleSIM מציע חבילות גלישה ליותר מ-171 מדינות, במגוון מסלולים גמיש. ניתן לבחור חבילת גלישה על פי נפח הג'יגה הרצוי, בהתאם למספר ימי השהייה במדינה/בעיר שאליה תטוסו, בהתאם לשימוש הצפוי וכך הלאה. במסלול של eSIM לחו"ל תוכלו ליהנות מנפח גלישה נדיב, מזמינות 24/7 , לשלם דיגיטלית עבור כרטיסי כניסה לאטרקציות, למוזיאונים, לפארקי שעשועים, תוכלו לנווט מסלולי נסיעה לכל יעד שאליו תרצו להגיע, להעלות פוסטים ותמונות לרשתות החברתיות ועוד. אז כנסו לאתר של GlobaleSIM ותהנו מחבילה מושלמת לחו"ל.

על הכותבת

שירי ברק

שירי ברק

כותבת תוכן כבר קרוב ל20 שנה, מתמחה בעולמות התיירות והפנאי מומחית באיתור דילים, טיסות ומכירה את כל היעדים כמו מקומית