מי צריך ויזה לארה"ב ואיך מפיקים אותה?

ארצות הברית, ארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות, אינה מאפשרת לצערנו הרב כניסה של ישראלים עם דרכון ישראלי ללא ויזה לארה"ב (בעלי דרכון אירופאי, אגב, אינם נדרשים לויזה לשם כניסה לארצות הברית). לכן, עוד לפני שאתם מתכננים טיסה לפלורידה ארץ השמש הנצחית, לניו יורק העיר הכי יפה בעולם, ללאס וגאס בירת האורות וההימורים של העולם או להוואי לתפוס גלים – כדאי לבדוק כיצד להפיק אשרת כניסה למדינה. הנה כל מה שאתם צריכים לדעת על מנת לקבל את הויזה שלכם לארה"ב.

מי צריך ויזה לארה"ב, ואיזו ויזה אתם צריכים?

אם אתם מקווים להוציא ויזה לארה"ב ללא ליווי מקצועי – התהליך שלכם מתחיל באתר שגרירות ארצות הברית בישראל (שהיא היום בעלת שני סניפים – אחת בירושלים ואחת בתל-אביב). שם, תתבקשו למלא טופס ארוך (באנגלית) בטרם תוכלו לקבוע זימון לראיון ואישור (או דחיית) הבקשה שלכם לויזה לארה"ב.

תגלו כי ישנם סוגים רבים ושונים של ויזות לארה"ב: ויזות סטודנטים (F1, F2, M1 או M2), ויזות למשקיעים וסוחרים (E1 או E2), ויזות חילופי מבקרים (J1 או J2), אישור כניסה ESTA לבעלי דרכון אירופאי (עבור מי שיש ברשותם דרכון פורטוגלי, דרכון ספרדי, או דרכון של כל מדינה אחרת השייכת למדינות האיחוד האירופי), ועוד.

מי שנוסעים לטייל בארה"ב, נדרשים למלא את הטופס עבור ויזת תיירים – ויזה מסוג B1 או B2.

כל ישראלי, בעל דרכון ישראלי, המבקש להגיע לארה"ב – חייב שתהיה ברשותו אשרת כניסה תקפה שתהיה תקפה גם בעת היציאה מהמדינה. מי שביצעו תהליך של חידוש דרכון יכולים לקחת איתם את הדרכון הישן, אם יש בו ויזה תקפה לארה"ב.

איך מקבלים ויזה לארה"ב?

ארצות הברית מחייבת בעלי דרכון ישראלי בהוצאה של אשרת כניסה למדינה, מפני שמדובר במדינה בעלת שיעורי הגירה (גם לא חוקית) גבוהים – על כן, מורשים לשהות בה אזרחים ישראלים רק למשך תקופה מוגבלת ובאופן מבוקר.

לא כל מי שיגיש בקשה לויזה לארה"ב גם יקבל ויזה כזו – לפחות 10% מכלל המגישים בקשה לויזה – דווקא נתקלים בסירוב. על מנת להפחית את הסיכוי לסירוב –  חשוב מאוד למלא בקפידה את כל השלבים לקבלת הויזה.

כך תפעלו, על מנת לקבל ויזת תייר (B1/B2) לארה"ב:

באתר שגרירות ארה"ב בישראל, יש למלא את פרטי המשתמש ואת טופס הבקשה המתאים לויזה שאתם מבקשים. שימו לב: תהליך המילוי של הטופס ידרוש מכם תשומת לב. תתבקשו למלא פרטים כמו למשל כתובת מקום הלינה שלכם במהלך הביקור בארה"ב, שמות ידידים שתפגשו ומספרי טלפון שלהם, ועוד. תתבקשו למלא פרטים רבים אודותיכם, כמו למשל תחום העיסוק שלכם, מהות הנסיעה, ועוד. קחו את הזמן במילוי הטופס, וודאו כי אתם מבינים היטב כל שאלה ומשיבים בהתאם.

במהלך מילוי השאלון תתבקשו לצרף תמונה של מגיש הבקשה. שימו לב שהתמונה חייבת להתאים לדרישות השגרירות: יש לראות את אוזני המצולם, להסיר משקפיים, ולצלם את התמונה כנגד רקע חלק. כדאי לצלם תמונת פספורט במקום שמכיר את כללי הצילום של שגרירות ארה"ב על מנת להבטיח שתהיה בידיכם תמונה מתאימה.

לאחר מילוי השאלון – תתבקשו לשלם אגרה עבור כל בקשה, ע"ס 160 דולר. את האגרה יש לשלם טרם קביעת הפגישה והראיון בשגרירות, כך שתשלמו את האגרה בכל מקרה (גם במקרה של סירוב).

בשלב הבא, תוכלו לתאם ראיון בשגרירות. ילדים בני 14 שנים או פחות, וקשישים בני 80 ויותר – אינם חייבים להגיע לראיון.

אל הראיון חשוב להגיע בצירוף שלל מסמכים שיספקו אסמכתא לכוונתכם לחזור ארצה בתום הטיול: כרטיסי טיסה הלוך וחזור, מכתב מהארגון בו אתם עובדים שמצהיר שאתם מועסקים בארגון ושתמשיכו לעבוד שם לאחר שתשובו מהטיול, מסמכים שמציגים פעילות בנקאית, טפסים שיוכיחו בעלות על נכסי נדל"ן בארץ, וכדומה. כל מסמך שיוכיח שאתם לא מתכוונים להתיישב בארה"ב, יקדם את הבקשה שלכם.

נשמח לסייע לכם, ללוות ולהגדיל את הסיכוי שהויזה שלכם תאושר, בתהליך מהיר ונוח.

פנו אלינו כעת – ונתחיל בהליך ללא דיחוי:

הביקור בשגרירות ארה"ב והראיון שתעברו

תוכלו לקבוע את הביקור שלכם בשגרירות ארה"ב בתל אביב או בירושלים, על פי המיקום שיהיה נוח יותר עבורכם. ביום הפגישה, יש להגיע אל השגרירות לבושים בצורה מכובדת, וחשוב להגיע בזמן. בדרך כלל, מדובר בתהליך לא קצר – התכוננו לתורים ארוכים ולהמתנה של שעות.

כדאי לדעת, כי אל בניין השגרירות אין להכניס דבר פרט למסמכים שהבאתם לצורך ההליך – גם לא תיקים, טלפונים סלולאריים וכדומה. בסביבת בית השגרירות תוכלו למצוא תאים ("לוקרים") של חנויות סמוכות בהם תוכלו להשאיר את החפצים שלכם – או שתוכלו להשאיר את כל החפצים ברכב.

לאחר שיגיע תורכם, תתבקשו להגיע לאחד מדלפקי הראיון, ולנהל שיחה בנוגע לנסיעה שלכם עם איש צוות מטעם השגרירות.

השיחה עשויה להיות קצרה או ארוכה, במהלכה אולי תתבקשו להציג מסמכים (ואולי לא). במהלך השיחה, ייתכן שתישאלו בנוגע לנסיעה שלכם: יעד הנסיעה, אורכה, כרטיסי הטיסה שלכם וכדומה.

הקפידו להקשיב, לענות בחיוך, להיות ענייניים. וזכרו כי המראיין מבקש להתרשם שאתם נוסעים לחופשה לזמן מוגבל בארצות הברית. בכל מקרה אחר – הבקשה שלכם לאשרת כניסה עלולה להסתיים בסירוב.

מה קורה אם הבקשה שלכם אכן סורבה?

מי שאינו דובר אנגלית אפילו ברמה בסיסית, מי שעדיין אין לו כרטיסי טיסה או שלא הגיע בצירוף מסמכים המעידים על העוגנים שיש לו בארץ וכוונתו הברורה לשוב לכאן עם תום הטיול – עלול לגלות כי הבקשה שלו לקבלת אשרת כניסה לארה"ב – נדחתה. את המידע תקבלו מייד עם תום הראיון, כאשר אם הבקשה התקבלה, מי שראיין אתכם יספר לכם כי הדרכונים יישארו בידיו, ולאחר הנפקת הויזה (המופיעה כדף בדרכון שלכם) הדרכונים יישלחו עם שליח עד הבית בחזרה אליכם. אם הבקשה לויזה לארה"ב סורבה – תקבלו במעמד סיום הראיון את הדרכונים שלכם בחזרה.

אם הבקשה שלכם לויזה נדחתה, תוכלו להגיש בקשה נוספת מייד לאחר תום הטיפול בבקשה זו – אולם חשוב לדעת כי באם לא תוכלו להוכיח שינוי, גם הבקשה הבאה שלכם עלולה להסתיים בסירוב. על כן, במיוחד אם כבר נדחתה בקשה אחת שלכם או אם הטיסה שלכם לארה"ב קרובה ועליכם להשיג ויזה באופן דחוף – חשוב להגדיל את הסיכוי לאישור הבקשה שלכם לויזה לארה"ב, ולהיעזר באנשי מקצוע שיסייעו להגיש את הטפסים, לאסוף מסמכים ואפילו להתכונן לראיון בשגרירות ארה"ב בצורה יעילה.

הפנייה לחברה חיצונית שתסייע בהוצאת ויזה לארה"ב

אם אתם מבקשים להגיש בקשה לויזה לארה"ב כמטיילים – חשוב לנהל את התהליך בצורה יעילה. ארגונים מקצועיים המתמחים בהוצאת ויזה לארה"ב מציעים ליווי שיגדיל משמעותית את הסיכוי שבקשתכם תאושר. בכל מקרה של חוסר ניסיון או אפילו חוסר זמן, קבלת ליווי מקצועי הוא בחירה טובה, שתסייע לכם להבטיח שהויזה שלכם תגיע ללא עיכובים או הפתעות. הליווי המקצועי יאפשר:

  • מילוי הטופס הנדרש בשמכם
  • הנחיות מקצועיות בנוגע לאיסוף המסמכים לקראת הראיון בשגרירות
  • הכנה לראיון באנגלית

הטיפול המקצועי המבוצע על ידי צוות עתיר ניסיון בהגשת בקשות לויזה לארה"ב – מאפשר גם טיפול במקרים של הוצאת ויזה דחופה, ולעיתים אפילו במקרים של הוצאת ויזה לאוסטרליה ולמדינות נוספות.

עלות הליווי המקצועי בדרך כלל כמה מאות שקלים, מחיר משתלם ביחס לזמן שנחסך עבורכם הסיכוי הפוחת לצורך להתחיל מהתחלה, כולל תשלום נוסף של האגרה, אם בקשתכם תסורב.

על הכותבת

שירי ברק

שירי ברק

כותבת תוכן כבר קרוב ל20 שנה, מתמחה בעולמות התיירות והפנאי מומחית באיתור דילים, טיסות ומכירה את כל היעדים כמו מקומית

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *