ויזה לארה"ב לילדים - תהליך קבלת הוויזה ומה נדרש מכם

למרות היחסים ההדוקים בין מדינת ישראל לבין ארצות הברית, כל אזרח ישראלי המגיע לארצות הברית לביקור, לרבות ילד, חייב לקבל ויזה. פירוש המונח הוא למעשה אשרת שהייה חוקית בארצות הברית. בשורות להלן נעסוק בנושא הוצאת ויזה לארה"ב לילדים בגילאים משתנים, כאשר קו השבר עובר בין ילדים מעל גיל 14 וילדים מתחת לגיל הזה. ההליך הארוך בדרך לוויזה נועד לוודא שהיא הוצאה למטרת שהייה זמנית בלבד וכי מקבל הוויזה איננו שוקל מעבר לארצות הברית.

כיצד ניתן לקבל ויזה לארה"ב לילדים? אילו מסמכים נדרשים לצורך קבלת הוויזה? איזה ילדים זכאים לקבל ויזה לארה"ב? כמה זמן לוקח התהליך? כדאי לקרוא – הכנה נכונה לקראת הנסיעה לארצות הברית עשויה לחסוך זמן, וגם לא מעט עגמת נפש.

כיצד ניתן לקבל ויזה לארה"ב לילדים?

הוצאת ויזה המאפשרת כניסה לארצות הברית של אמריקה מתבצעת בהליך זהה עבור מבוגרים וילדים כאחד. זאת, למעט ויזה לארה"ב לילד מתחת לגיל 14, שעל מנת להוציא אותה, ילדים מתחת לגיל 14 אינם נדרשים להופיע לריאיון אישי בשגרירות ארצות הברית. בשורות להלן נסקור את הליך הוצאת הוויזה ונסביר את כל ההבדלים הקיימים בכל זאת בין ויזה למבוגרים לבין הוצאת ויזה לילדים לארצות הברית:

  1. בחירת סוג הוויזה: על מנת לפלח בצורה מדויקת את אופי האוכלוסייה הנכנסת לארצות הברית דרך נמלי התעופה או הים, יצרו רשויות ההגירה בארצות הברית מגוון רחב של סוגי ויזה המאפשרים כניסה לארצות הברית. לצורך ביקור בארצות הברית, הוויזות הרלבנטיות הן ויזת תיירות, ויזת לימודים או ויזת חילופי מבקרים. כל סוגי הוויזות האחרים אינם רלבנטיים כשמדובר בילדים, ועל אחת כמה וכמה מי שגילו הוא מתחת לארבע עשרה שנה. הסוג הנפוץ ביותר של ויזה לילדים הוא ויזה לתיירים או ויזת לימודים.

     

  2. מילוי טופס בקשה – 160-DS: טופס 160-DS הוא טופס בקשה לוויזה שאיננה ויזת הגירה, אשר ממולא בצורה אלקטרונית ומקוונת על פי ההנחיות באתר של שגרירות ארצות הברית. הטופס כולל כמה וכמה שאלות המאפשרות לרשויות בארצות הברית לקבל מידע על מבקש הוויזה. בין השאר, הרשויות מעוניינות לדעת אם הבקשה היא עבור ויזה לארה"ב לילדים להורים גרושים אשר מחייבת התייחסות זהירה יותר של הרשויות. כמו כן, בטופס יש למלא את פרטי הנסיעה בארצות הברית – מטרת הנסיעה, משך השהייה וכן תוכניות מיוחדות, אם ישנן, הקשורות בנסיעה. חלק נוסף בטופס נוגע לרקע הבטחוני, בדגש על הרקע הפלילי, אם ישנו כזה, של מבקש הוויזה. את החלק הזה יש למלא גם כשמדובר בהנפקת ויזה לילדים. עוד פרט חשוב שיש לציין הוא היסטוריית הוויזות לארצות הברית, ואם היתה אי פעם בקשה לוויזה לארצות הברית שנדחתה.

     

  3. תשלום אגרה: מדובר בצעד טריוויאלי, המתבקש לגבי כל מסמך כולל ויזה לארצות הברית לילדים. עם זאת, בלי קבלה עבור התשלום לוויזה, ,לא יתממש התהליך, וייעצר עוד בשלב שלפני הריאיון, במידה ויידרש.

     

  4. הכנת מסמכים: הוצאת ויזה לארצות הברית מחייבת להציג מסמכים בפני הגורמים המתאימים, לפני או בעת הריאיון לקראת קבלת הוויזה לילדים ובכלל.

     

  5. קביעת ריאיון בשגרירות: הגעה לריאיון אם נקבע שהילד אכן צריך להגיע לראיון. חשוב להכין אותו לסוג השאלות שהוא עשוי להישאל. בדרך כלל, השאלות הן טריוויאליות למדי וכוללות פרטים על הלימודים, המשפחה וכיוצא באלה. המטרה האמיתית של הריאיון היא לוודא את הקשר בין הילד לבין הארץ ולמנוע מראש מצב שבו ילד יוצא לארצות הברית ביחד עם ההורים או בלעדיהם, במטרה שלא לחזור לישראל.

     

אילו מסמכים נדרשים לצורך קבלת הוויזה?

המסמכים שיש להכין לצורך קבלת ויזה לילדים לארצות הברית הם כדלקמן: 

  • תמונת פספורט: לכאורה מדובר בתמונה פשוטה. למעשה, יש הנחיות מדויקות באשר לגודל התמונה והאופי שלה, שכל סטייה מהן פוסלת את התמונה למעשה.
    1. גודל: גודל התמונה הנדרש הוא 51×51 מ"מ. במידות אמריקאיות, 2 אינץ' רבוע.
    2. הראש והעיניים: הראש והעיניים צריכים להיות במרכז התמונה לכיוון החלק העליון שלה. 
    3. רקע: רקע התמונה צריך להיות לבן, או לכל היותר אוף וייט.
    4. משקפיים: רק למי שמרכיב משקפיים באופן קבוע.
    5. כיסויי ראש: כיסויים מותרים רק אם הם לא מסתירים את הפנים. לצורך העניין חיג'אב אסור, וכן כיפה המקיפה את כל הראש בנוסח חסידי נחמן מאומן.
    6. אין לחייך או להצטלם עם הבעות פנים מוגזמות.
    7. אין להצטלם עם אוזניות, כולל אוזניות בלוטות' קטנות ובכלל.

חשוב לציין שיש צלמים מקצועיים המתמחים בצילום תמונות פספורט לצורך ויזה לארצות הברית ובכלל. מומלץ בחום לפנות מראש למומחה כזה, על מנת להימנע מנפילה בין הכיסאות ודחיית קבלת ויזה לארצות הברית רק בגלל תמונה אחת לא מוצלחת במיוחד.

  • אישור התשלום עבור אגרת הנפקת הוויזה: ללא אישור תשלום התהליך לא יושלם. אין לשלם במקום, ויש להגיע עם אישור התשלום בלבד.
  • טופס בקשה – 160-DS: מדובר בעותק של אישור הגשת הטופס (הגשה אלקטרונית), שבלעדיו לא ייתכן להמשיך את הליך קבלת הוויזה. הטופס הזה נדרש לצורך קבלת כל סוגי הוויזה שאינן ויזות הגירה, כפי שפורט לעיל.
  • הכנת דרכון בתוקף: למעשה, דרכון בתוקף הוא חלק מהמסמכים הנדרשים לקבלת ויזה לילדים לארצות הברית. ואולם זה המקום להדגיש כי חשוב לוודא שתאריך פקיעת הדרכון יהיה לכל הפחות שישה חודשים מעבר לתאריך החזרה המיועד לישראל. הרשויות בארצות הברית מעוניינות למנוע מצב שאזרח ישראלי "ייתקע" בארצות הברית בגלל דרכון פג תוקף. מנגד, הן לוקחות בחשבון אפשרות להארכת תוקף הוויזה שיקבל הילד מעבר לתקופה המצוינת במסמך. הארכת ויזה לארה"ב מתאפשרת מלכתחילה רק כשיש ברשות מגיש הבקשה דרכון עם תאריך תוקף ארוך. תאריך התוקף הארוך מאפשר הליך מסודר להוצאת דרכון בשגרירות הישראלית, אם וכאשר נוצר מצב שמקבל הוויזה עדיין בארצות הברית, ומועד הפקיעה של הדרכון מתקרב. 
  1.  

איזה ילדים זכאים לקבל ויזה לארה"ב?

למעשה, ארצות הברית מאפשרת לילדים בגילאים שונים ובמצבים שונים להיכנס לארצות הברית למגוון רחב של מטרות. הוויזה הנפוצה ביותר לילדים היא וויזת תייר. עם  זאת, יש גם ויזות אחרות המונפקות לילדים. עם הסוגים השונים של ויזות כאמור ניתן למנות ויזת סטודנט, או ויזת חילופי מבקרים כפי שכבר הוזכר לעיל. ילדים של דיפלומטים ועובדי ממשלה זכאים לוויזות ייחודיות, בהתאמה לסוג הוויזה שהונפק עבור ההורים שלהם.

נער ונערה עם דגלים של ארצות הברית.

כמה זמן לוקח התהליך?

לרוב, הליך ההנפקה של ויזה לארצות הברית עשוי לארוך בין כמה ימים לבין כמה שבועות. ההסבר לכך תלוי במידה רבה העומס בשגרירות ארצות הברית, וכן בצורך לבדוק פרטים שונים באשר למבקשי הוויזה. גם כשמדובר בילדים, המצב דומה. ככל שאין מניעה מיוחדת. ההליך כולל הגשת הבקשה, בדיקת הטפסים והמתנה לראיון אישי, אם וכאשר הוא מתבצע. בתום הריאיון אפשר להניח שהוויזה תתקבל בתוך כשבוע, פחות או יותר. במקרים של עומסים חריגים ובעונות התיירות, יש סיכויים שהליך אישור הוויזה יהיה ארוך יותר. עם זאת, אם מדובר בוויזות המונפקות לצורך טיול מאורגן, ההליך עשוי להיות קצר יותר אם ברור שאין בכוונת המטיילים להישאר בתחומי ארצות הברית מעבר למשך הטיול.

על הכותבת

שירי ברק

שירי ברק

כותבת תוכן כבר קרוב ל20 שנה, מתמחה בעולמות התיירות והפנאי מומחית באיתור דילים, טיסות ומכירה את כל היעדים כמו מקומית